onsdag 27 januari 2010

Ett rejält uppvaknande


Idag när det var snöstorm ute och jag var på väg till jobbet fick jag självklart vänta på bussen jättelänge.
Så framträdde en solstråle mitt i det vita kaoset! Det var den gula lilla lilla "tantbussen" (som yngre generationen kallar den).

Så jag steg på minibussen. Det första jag hörde (svårt att missa) var den hööööga operastämman som chauffören satt och lyssnade på.
Det var riktigt härligt. Även om jag var trött och lättirriterad så blev jag snabbt väckt för (mycket hög) operamusik fyllde hela min hjärna under hela bussresan.

Snön utanför fönstren yrde omkring, den kvinnliga operastämman hördes i takt med snöstormens svajande medan jag vemodigt med dock skönt stämningsfullt åkte i den lilla gula bussen. Jag kände mig som att jag satt mitt i en film.
Och det var vackert.

Jag hade gärna suttit kvar på bussen men tyvärr var resan alltför kort.

Från och med nu ska jag alltid försöka hinna med operabussen :)

Jag önskar det fanns sådana här bussar, miljövänliga förstås!!!!

1 kommentar:

  1. slaw Lave,
    sulmpmessig såg tittade på din program i Asosat.Du talade varm om kulturen. Därför ville skriva til dig och tala för dig omatt, jag har en diktasamling på svenska, jag vill den ska finnas i Godsånadsbibliotek. Är det mjölig? Om du kan skicka svaret till min e mail:
    handrn_u@yahoo.se
    tack
    http://handren07.kurdblogger.com/

    SvaraRadera