onsdag 6 januari 2010

Vi och dom


På tal om kyla, så vill jag passa på att uppmana att vi alla försöker skänka en tanke åt de hemlösa som sitter ute och fryser just nu när vi andra sitter inne i värmen tillsammans med våra familjer och kan dricka varmt och få varm mat på bordet.

I år har det varit riktigt kallt ute och kylan kommer att hålla i sig ett tag till. På nyheterna idag hörde jag att det just nu fanns 1000 hemlösa personer som befann sig ute på gatorna och inte på härbärgen eller hos kompisar. Kan ni bara försöka sätta er in i den situationen för en kort minut?

Vi kan gå ut och handla på ICA och sen kan vi springa hem igen, och visst är det ******* kallt trots att vi bara varit ute i 20 min. Tänk er att ligga ute i flera flera nätter i rad i -24 graders kyla. Jag har svårt att tänka mig det.

Jag vet inte hur mycket en tanke kan hjälpa eller värma men om ni vill göra något mer, gå in här för att få mer information på hur ni kan värma andra:

SMS:a HEM till 72 900 för att skänka 50 kr eller gå in på


Stockholms Stadsmission


Situtation Stockholm


Stockholms Hemlösa (förening)


OBS! Bilderna är från Think Blog ThinkVancouverHomes
och
offthefence-antifreeze.blogspot.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar