måndag 29 juni 2009

Michael Jackson - legenden

Torsdagen den 25e juni 2009 gick Michael Jackson bort. Tidigare under dagen fick han hjärtstillestånd och fördes till UCLA Medical Center i Los Angeles, men han kunde tyvärr inte räddas. Michael dödförklarades 14.26 lokal tid. Världen över sörjde och sörjer än.

Personligen är jag ledsen, jag har alltid varit ett stort Michael Jackson fan. Som barn växte jag upp med hans musik och hans dans och en hel kultur som influerades av Michael.



Jag hoppas att media kan lära sig från sina misstag och låta hans tre barn vara mer ifred nu för en gångs skull.


Michael Jackson hade planerat in en stor (sista) turné i juli och turnen skulle börja i London.

För mig är han, hans musik, hans dans och hans humanitära karaktär en unik legend som kommer att leva vidare. Det är en stor förlust att världen förlorat en sådan stor talang som Michael Jackson.





Michael Joseph Jackson (50 år) 29 Augusti 1958– 25 Juni 2009

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar