måndag 12 oktober 2009

It's my birthday!!



Imorgon är det en stor dag! Det är den 13e oktober!

Det är dagen då jag föddes, för ungefär 28 år sedan!!
(Ja, jag är gammal och faktiskt över 14 som många inte verkar förstå).

Förra veckan till exempel ringde det en kvinna till mig.
Jag ska beskriva våran dialog här nedan:

Jag:
-Laven?

Kvinnan:
-Hej, är din mamma eller pappa hemma? Jag skulle vilja tala med en vuxen.

Jag:
-Jag är vuxen

Kvinnan:
-Jaha, det lät som ett barn, men nu hör jag att det är en vuxen. Någorlunda iaf. Hehe...

Jag:
-........

Och på jobbet tror många att jag är praktikant och frågar vad jag har för yrkesplaner i framtiden. När jag säger att detta är mitt jobb på riktigt så blir reaktionen oftast:

-Vad roligt att någon som är 18-20 redan jobbat här så länge! Bra för dig!

Men jag tar det som en komplimang, när livet börjar närma sig 30 och jag ser ut som 20, så är det mer på gott än ont. = )
Ni märker väl hur klok jag har blivit med åren när jag pladdrar på om min livsfilosofi?

Så på tal om min födelsedag, så bestämde jag att jag skulle göra Pannacotta och bjuda laget runt på jobbet!

Så här såg min pannacotta ut (OBS! Tänk på att jag ännu inte lagt på hallonen, när hallonen väl toppats på pannacottan så har ni voíla: jordens åttonde underverk!)



Förhoppningsvis kommer de att se ut så här när jag har lagt på bären:



Fast jag ska ha mycket hallon!!

Bilden som visar pannacotta med bär är från Inspirationsbanken och den knasiga underbara tårtbilden är från Pinkcakebox

Receptet på Pannacotta finns på Tasteline Klicka på länken här bara så kommer du till receptet automatiskt!

Bon apétit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar