onsdag 28 oktober 2009

THIS IS IT

This is it.
Alla klappar händer och stampar fötter.
Uppsala Dansakademi bjuder på en dansshow.
Biografpersonalen är uppklädda.
Några i publiken har också ansträngt sig för att efterlikna legenden.
Precis som Michael.

Jag sitter på premiären av Michael Jackson- This is it.

Ord kan jag inte och tänker inte förmå mig till heller för att beskriva upplevelsen och gemenskapen runtomkring mig. En tanke som slår mig direkt är att hela salongen är fullsatt och det finns inte EN enda stol ledig. Varenda en som sitter härinne hade/ har någon känsla eller minne inför Michael Jackson och hans musik. Säga vad man vill, men personer som Michael Jackson och fenomen som hans musik är precis sådana och sådant som förenar oss. Om jag fick en enda chans att få prata med Michael idag, skulle jag säga precis det. Plus så mycket mer.

Här är lite bilder från min kväll:
(Ovan: Två grymt coola tjejer som stod utanför biografen, jag önskar Michael hade sett detta!!)

Nedan: även personalen på bio ville se ut som legenden



Uppsala Dansakademi dansar på scenen framför bioduken:



Uppsala Dansakademi dansar till Bad:




2 kommentarer:

  1. Hej Laven
    I loved this post. Thanks to google translator, I could read it. Very nice and motivating.

    Lycka till.

    Morteza

    SvaraRadera
  2. Hi Morteza,
    thank you very much! I appreciate it and happy to hear that you liked it!

    i will be posting something new, an article about this so I will se if I can publish it so keep looking out for it!

    I look forward to read your poetry again!

    Laven

    SvaraRadera