onsdag 18 november 2009

En eftertraktad gnagare...



Fredag den 20e!

Snart är dagen här. Dagen som så många har gått och väntat på!

Det är nämligen biopremiär för fortsättningen på Twilight-filmen: New Moon.

Redan på torsdagen den 19e har SF biografen i Uppsala ett speciellt program. Man kan gå och se både Twilight och New Moon under samma kväll (med paus förstås) för 200 kronor. När jag skulle försöka se hur många platser som fanns kvar redan samma dag som jag fick se reklamen för detta, så var allt fullbokat. På premiärkvällen dock, kan man se att det visas fler föreställningar än i vanliga fall och till min positiva förvåning så visas filmen även klockan 23.59- underbart!! Varför går inte de flesta filmer att se denna tid under helgerna? Det finns midnatts-föreställningar någon gång (oftast de stora filmerna) men det är för sällan tycker jag.

I söndags bokade jag biljetter för New Moon till måndagen den 23e och fick hämta ut biljetterna redan nästa dag, så det gäller att vara ute i god tid för denna film.

Vampyrkulten ligger i tiden nu och det är väldigt populärt med vampyrtemat. Däremot måste jag erkänna att jag har fastnat för en ny serie nu och har förälskat mig djupt i en av vampyrerna. Min förälskelse kan mycket väl likna en tonårsförälskelse- för all del men se denna serie och ni kanske kan hålla med mig i alla fall.
Min nya romans heter "The Vampire Diaries" och än så länge har jag sett nio avsnitt och väntar med (o)tålamod på det tionde avsnittet.
Jag får hålla till godo med alla andra vampyrer så länge.
Kom ihåg! Om ni vill se New Moon snart; på fredag biter det!

2 kommentarer:

  1. Hej Laven,

    Vilken bra blogg! Keep up the good work!

    Heeeeeeej

    David

    SvaraRadera
  2. Hej David!

    Vad roligt att du uppskattar min blogg!
    Fortsätt läsa, jag blir bara glad av det = )

    Heeeeeej

    Laven

    SvaraRadera